Frizbi Debrecen: 2008 Frisbeer Cup
2008 Frisbeer Cup
2008. február 9-10. - Prága - Frisbeer Cup
Prágai február - frizbi, sör és utazás

A prágai utunk nem pusztán egy verseny volt, ugyanis második külföldi megmérettetésünkön úgy szerveztük a programot, hogy legyen időnk megismerkedni a cseh fővárossal. Ennek megfelelően a társaság egy része már péntek hajnalban útra kelt, és busszal tette meg az utat Prágáig, hogy a csapat előörseként a város és a helyi sörök felfedezésébe kezdjen. A banda másik része este indult útnak a Vida Peti és Sziget alkotta sofőrpáros vezetésével, és egy rövid éjszakai eltévedés és városnézés után mindenki épségben megérkezett a szálláshelyre.

Másnap aztán a délelőtt folyamán le is ment az összes csoportmeccsünk, mert a lebonyolítás szerint a mezőny két részre oszlott, egy délelőtti és egy délutáni hatos csoportra. Az öt mérkőzésünkből sajnos nem sikerült megnyernünk egyet sem, de ez nem meglepő, hiszen mindegyik ellenfelünk magasabb szintű játékot produkált, mint mi. Most először játszottunk a hazai Prague Devils, a cseh Yellow Fever és az osztrák Wunderteam ellen, valamint a csoportunkban volt még a magyar versenyekről jól ismert Hallod és az Outsitters is. A sereghajtó szerep ellenére nem keseredtünk el, hisz hasonló eredményre számítottunk az előzetes esélylatolgatás során, sőt a mutatott játékunk egyáltalán nem volt rossz. A prágaiak elleni meccset leszámítva minden derbin megizzasztottuk az ellenfeleket.

Mialatt a délutáni szekció elkezdte a versenyzést, mi nyakunkba vettük a várost, és a februári lágy napsütésben elindultunk felfedezni Prágát. Jucus és Zoli a szurkolótáborunk erősítése mellett idegenvezetőként is a segítségünkre volt, így a legszebb macskaköves, kandeláberes utcákon vezettek minket a várba, majd a közművesek aranyutcácskájába. A lefelé vezető úton a Károly híd volt a tájékozódási pont, de a Moldva legszebb átkelője mellett a hasunk irányította a lépteinket, így étterem után néztünk. Találtunk is egy hangulatos kis helyet, ahol fejedelmi volt a lakoma, és persze a sörök is, csak a felszolgáló személyzet hagyott némi kívánni valót maga után. Este aztán visszatértünk a szállásra, aminek a közelében egy szolid buli fogadta a frizbis népeket.

A torna második napja prímán kezdődött. A lengyel RJP Squad volt a reggeli ellenfelünk, és 10:8-ra sikerült hozni az összecsapást, így az alsóház felső ágára kvalifikáltuk magunkat. A sors szeszélyének köszönhetően a helyosztón megint a Wunderteammel kerültünk szembe, de a csoportkörben elszenvedett vereségért nem sikerült a visszavágás, így a 8. helyen végeztünk. Nagy kíváncsisággal vártuk aztán a döntőt, ugyanis ezen a versenyen láttunk először német csapatot játszani. A Zamperl és a Prague Devils csapott össze a fináléban, amiből aztán a hazaiak jöttek ki győztesen. A lelátón ülve, a német és cseh korongvadászokat látva, ezt a tornát is mérföldkőnek éreztük, hiszen ennyire erős nemzetközi mezőnnyel addig még nem találkoztunk. Nagy élmény volt ilyen csapatokkal játszani, és látni néhány igazán jó játékost az európai elitből.

A díjkiosztó után a néhányunk Magyarország felé vette az irányt, a csapat kirándulós része pedig a városközpontba villamosozott, hogy elfoglalja az új szálláshelyét, ami véletlen módon két sarokra volt attól a sörözőtől, ahova két nappal korábban a debreceni különítmény betévedt, hogy kipihenje a buszozás fáradalmait. Ismertük tehát a környéket, vagy legalább is azt, hogy hol lehet jót enni és inni. Másnapra egy kis városnéző túrát terveztünk, amiből jó nagy Prága-kör lett. Elsétáltunk a Vysehrad nevezetű óvárba, tettünk egy kanyart a Moldva partján, majd átkeltünk az egyik hídon, és elindultunk az újvárosi oldal legmagasabb dombján álló kilátó felé, ahonnan gyönyörű panoráma tárult elénk, habár magába a kilátóba nem jutottunk be, mert lévén hétfő, szinte semmilyen turistalátványosság nem volt nyitva. Mindenesetre a dombról levezető elektricskából elénk táruló városkép kárpótolt minket mindenért. Utolsó napunkon a Venczel teret céloztuk meg, beszereztük a kötelező szuveníreket, a prágai söröket, és az ajándék becherovkát, és kora délután útra keltünk vissza az ősmagyar honba.

Csapatunkat alkották: Érsek Kitti, Fodor Dániel, Fodor László, Fodor Péter, Homolay Kinga, Major Patrik, Sebestyén Zsuzsa, Szathmáry Zsolt, Vida Péter

Szurkolóink: Bíró Eszter, Drén Judit, Fodor Katalin, Hegedűs Réka, Kovács Zoltán, Poór László