Frizbi Debrecen: 2008 Manic Miner
2008 Manic Miner
2008. augusztus 16-17. - Perhát – Manic Miner
Szlovákia! Durr-durr!

Már egy évvel korábban is szerettünk volna részt venni az Outsitterz csapata által szervezett szlovákiai versenyen, amelynek a Gömör-Szepesi érchegység egyik festői völgyében, a Besztercebányától néhány kilométerre fekvő Perhát falu adott otthont. 2008 augusztusában sikerült is ezt az álmunkat megvalósítani, és ha kalandosan is, de eljutottunk a bányaváros hegyek, erdő és patak által határolt sporttelepére.

A kalandorok végzete a céltól néhány percre, a falu főutcáján ért utol minket, ahol egy dupla jobb oldali defekt megállásra kényszerítette a Volkswagenben utazó, Pestről érkező különítményt. Az, hogy mennyire közel voltunk, ott és akkor nem volt ennyire nyilvánvaló, sőt igazából azt sem igazán sejtettük, hogy hol lehet a keresett sporttelep. Miközben Szigettől kértünk telefonos segítséget, megpróbáltuk a helyiekkel kommunikálni, de az autónk és a magunk helyzetéhez hasonlóan ez elég döcögősen ment. Az elnéptelenedettnek tűnő utcán az egyik házikóból kilépő srácot szólítottuk meg, de szlovák barátunk vajmi keveset beszélt angolul. Viszont az aktivityhez annál inkább értett, így hamar megértette, hogy milyen lúzer módon robbantunk le, hiszen egy autónak rendszerint csak egy pótkereke van, és két luk plusz egy pótkerék az egyenlő mínusz egy ép kerék. Miután ezen jól kikárörvendte magát, arra is fényderült, hogy magyarok vagyunk, sőt ezt megértve elkerekedett szemmel egy mukkot sem szólva visszahátrált az ajtón de csak azért, hogy kihozza magával a családfőt, aki történetesen szeretett nemzetünk szülötte, így végül a kommunikációs problémát elég egyszerűen sikerült áthidalni. Megtudtuk, hogy a pálya bazi közel van, a szerviz másnap reggel nyit, és hogy az autót ott hagyhatjuk éjszakára a garázsban. Aki tehát Perháton jár, és Kovács Tiborékkal találkozik, adja át a FreeBees legszívélyesebb üdvözletét. Életet mentettek!

A szombati nap a versenyek napja volt. Amellett, hogy az ellenfelekkel ultimateben küzdöttünk, csapaton belül hirdettünk egy úgynevezett sztrapacska csatát, aminek az volt a lényege, hogy az az öt játékos, aki a leghasznosabban játszik a nap utolsó összecsapásán, az választhat, hogy az esti vacsoránál milyen menüt eszik, ugyanis csak öt sztrapacskás vacsorajegyünk volt. Külön pontoztuk a hosszú dobásokat, a vetődéseket, a blokkokat, a pontszerzéseket, És Pepe számolta, hogy kinek hány pontot érő megmozdulása volt. Bár Balázs sorra védekezte le az ellenfél támadásait, végül mégis Fodor Peti hozta el a pálmát, viszont neki nem kellett a sztrapacska, így áruba bocsátotta a kincset érő falatokat. Aztán a jéghideg zuhanyzást követő vacsora közben mindenki bemutatta, milyen különleges képességgel rendelkezik, és ezt a versenyt egyhangú szavazással Gomba nyerte a szemforgató kaméleon technikájával. Az este viszont tartogatott egy másik küzdelmet, mégpedig a bányászok sorversenyét, amiben a mi csapatunkból Poór Laci és Mariann vett részt. A bizarr zöld színben pompázó kefirszerű folyadékot időre kellett meginni, majd babszemválogatásban, csomókötésben és gyufaszál szortírozásban mérték össze a tudásukat a bányászlámpával felfegyverkezett játékosok. Mariannak és Lacinak köszönhetően a FreeBees végül dobogós helyen végzett.

Vasárnap aztán folytatódott a frizbi, és a szombati eredményeknek köszönhetően az alsó ház felső ágára kerültünk, és az utolsó derbin a hazaiakkal csatázhattunk. Annak ellenére, hogy open versenyként volt meghirdetve a torna, szinte minden mérkőzésen kettő vagy három lányunk folyamatosan a vonalon volt, mi több a torna utolsó FreeBees pontját is öt lánnyal szereztük! Végül a 7. helyezést sikerült megszereznünk. Sokat használtuk a zónát illetve a szimpla emberfogást, de volt lehetőségünk arra is, hogy a zóna elleni támadást és a stacket gyakoroljuk. Mindebben nagy segítségünkre volt a Hallod és a LOL csapatából hozzánk csatlakozott két-két idegenlégiós Mariann, Picur, Gábor és Dénes személyében. Gombának ez volt az első versenye, és bár kezdetben nem találta a helyét a pályán, a végére teljesen belerázódott. Rajtunk kívül az UFÓzd csapata képviselte a magyarokat, és Pepééknek izgalmas döntő csatában sikerült megszerezni az első helyezést! Gratula Ózd!

A sátorozós, bőrig ázós, lepirulós, defektezős, sztrapacskázós verseny mindannyiunknak nagyon jó emlék marad, hisz gyönyörű helyen jártunk, miközben megpróbáltunk olyan játékot összehozni, amiben mindenkinek jut lehetősége gyakorolni, fejlődni. Ha minden jól megy, ide még visszatérünk de kocsinként legalább kettő pótkerékkel.

Képek: Perhát-2008

Csapatunkat alkották
Boros Gábor, Érsek Kitti, Fodor Dániel, Fodor László, Fodor Péter, Gombás Péter, Halmai Dénes, Poór László, Sebestyén Zsuzsa, Tihanyi Barbara, Tóth-Nagy Éva, Veres Balázs, Vladár Mariann