2014 - Junior tábor
2014. augusztus 20-24. – Poroszló – nyári frizbis junior edzőtábor
Tisza-tavi élmények

Egyesületünk ifjoncai és edzői 2014-ben is részt vettek a frizbis nyári táborban. A rendezvényt megint együtt szerveztük a Magyar Frizbi Szövetséggel, a budapesti Németh László Gimnáziummal és a Frizbivel az Egészségért Egyesülettel, és akárcsak egy évvel korábban, megint Poroszlón gyűlt össze a főleg budapesti és debreceni sportolókból álló gyereksereg.

A tábor szerdától vasárnapig tartott. Az első nap az utazásról, a szállás elfoglalásáról és a berendezkedésről szólt, de délután már a mozgásé volt a főszerep. A tábor lakói négy csoportra osztva vetélkedtek egymással, összemérték tudásukat zsákban futásban, vakon labda keresésben és célbalógatásban, majd szabályismereti aktivity-t játszottunk. Az esti vacsora és az alkonyatba nyúló focizás után aztán senkit nem kellett altatni, hiszen az utazás és a sok új élmény mindenkit lefárasztott.

A napok Ádi és Schwarczi kegyetlen jó reggelt kolompolásával kezdődtek, és az ébredés után a kócos hajú bagázs minden áldott reggel frissítő kocogásra indult a tóparton. A kiadós reggeli után a lakótér rendbeszedése következett, amit Mariann és Patrik, mint fő inspektorok elég szőrösszívűen igyekeztek értékelni, ellenállva a lakók megvesztegetési kísérleteinek, de azért a szobák kreativitása sokszor levette őket a lábukról.

A csütörtök délelőttöt esőfelhők árnyékolták be, ezért a tábor első igazi edzését el is halasztottuk, helyette számháborúba kezdtünk a település rendezvényterén, ahol bokrokba bújva, fára mászva és lelátó mögé rejtőzve igyekeztek kiszámolni egymást a csapatok. Délutánra azonban kiderült az ég, ezért egy jó hosszú edzés keretében a horizontális stack rejtelmeivel ismerkedhettek a gyerekek. Az ezt követő napok során kegyes volt velünk az időjárás, így minden nap két tréninget tarthattunk, sőt pénteken még a strandra is volt alakalmunk leugrani.

A pénteki edzéseken mélyebben belementünk a védekezésbe, majd arról is szót ejtettünk, hogy mit is jelent a poach illetve a switch, és ezeket mikor érdemes használni. Este egy fényképekkel és videókkal színesített élménybeszámolót tartottak a klub világbajnokságon szerepelt edzők, és megnézhettük Beau Kittredge videó üzenetét, amit a kétszeres világbajnok játékos kimondottan a magyar junioroknak címzett.

Szombaton az ideális pull dobásról tanultunk, amit mindenki ki is próbálhatott, délután pedig már a játéké volt a főszerep. A csapatok előbb disc golfban, aztán kettő a kettő elleni cut-olásban vetélkedtek, majd az ultimate következett, és a juniorok az edzőkkel is összemérhették a tudásukat. Este az eredményhirdetés tette ünnepélyessé a tábor utolsó estéjét, és nem csak a legjobb csapat tagjai, hanem minden táborozó választhatott magának valamilyen frizbis ereklyét.

A hazautazás napján kicsit tovább szunyókálhatott a társaság, és a készülődést követően elindultunk a Tisza-tavi Ökocentrumba. A reggeli eső kicsit elbizonytalanított bennünket, hogy jó ötlet-e a tervezett hajókirándulás, de az égiek kegyesek voltak hozzánk, és mire a kikötőbe értünk, a nap első sugarai áttörték a szürke felhőréteget. A kiránduláson a tó élővilágával ismerkedtünk meg, majd az Ökocentrum álltaparkját is körbejártuk.

Ebéd után az utolsó gyűlésen fény derült arra is, hogy kik nyerték a szobatisztasági versenyt, de ez bizony jelezte azt is, hogy elérkezett a búcsúzás ideje. Ekkorra mindannyiunk szívébe kis szomorúság költözött, hogy máris vége a táborozásnak, de a rossz érzést enyhítette, hogy a megbeszélésen elhatároztuk, hogy a kicsik beneveznek a felnőtt koed bajnokságba, ahol újra együtt lehet a társaság, és a felnőttek ellen is próbálgathatják szárnyaikat a fiatalok.

Táborozók: Barla Liha Kristóf, Barczikai Fanni, Biró Márton, Biró Mercédesz, Fűzfa Eszti, Gombos Nóra, Gombos Szabolcs, Hegedűs Anna, Homoki Gergő, Juhász Janka, Kardos Vivien, Kiss Levente, Komarovszky Zsófi, Kundrák Dénes, Mészáros Myrtill, Nagy Lőrinc, Oláh Nándor, Simon Alexandra, Székely Dalma, Szlachányi Samu, Tolnai Marcell, Tóth Milán, Tőzsér Bence, Ványi Virág, Varjassy Anna

Edzők: Fodor László, Gajer Tamás, Juhász Janka, Major Patrik, Németh Márton, Oláh Ádám, Tőzsér Tamás, Schall Brúnó, Schall Edit, Schwarcz Ádám, Vladár Mariann, Veres Balázs